Ένθετο τέχνης 164

Ὀρθόδοξη ζωγραφικὴ καὶ πρόσληψη αὐτόχθονων στοιχείων


Τὶς τέσσερις εἰκόνες («Δύο ἰχθύες καὶ πέντε ἄρτοι», «Χριστὸς Ἀνέστη», «τὸ Ἅγιο Μανδήλιο» καὶ «ἡ Γλυκοφιλούσα») ζωγράφισε κατὰ τὴν τελευταία εἰκοσαετία ὁ μοναχὸς π. Ἀρσένιος τῆς Ἱ. Μονῆς Παντανάσσης στὸ Mangrove τῆς Αὐστραλίας, ἐνσωματώνοντας στοιχεῖα τῆς αὐτόχθονης τέχνης τῆς Αὐστραλίας.

Οἱ εἰκόνες παρουσιάζονται καὶ σχολιάζονται στὸ κείμενο τοῦ Βασίλη Ἀδραχτᾶ, «Ἡ εἰκόνα ὅπου θέλει πνεῖ! Σκέψεις γιὰ τὴν αὐτόχθονη Ὀρθόδοξη εἰκονογραφία στὴν Αὐστραλία», τὸ ὁποῖο δημοσιεύεται στὸ παρὸν τεῦχος. Μὲ ἀφορμὴ αὐτὰ τὰ ἔργα τὸ κείμενο ἐξετάζει τὸ αἴτημα, τὰ κριτήρια καὶ τὸ ἔμπρακτο ἐγχείρημα πρόσληψης τῶν αὐτόχθονων πολιτισμῶν ἐκ μέρους τῆς Ὀρθόδοξης ζωγραφικῆς καὶ εἰκονογραφίας.

Οἱ φωτογραφίες τῶν εἰκόνων προέρχονται ἀπὸ τὸ ἀρχεῖο τῆς Μονῆς Παντανάσσης τοῦ Mangrove.


Όλα τα ένθετα τέχνης: